Categorii: Fără categorie

Ce este și cât costă o campanie SEO de succes

În Marketing, o campanie de promovare reprezintă o serie de activități specifice și bine definite, utilizate în scopul promovării unui produs sau serviciu.

O campanie SEO este atunci o serie de activități specifice și bine definite, utilizate în scopul promovării unui website.

Este un plan de bătaie, construit înainte și aplicat ulterior, pas cu pas.

O campanie de succes de multe ori separă website-uri care cresc rapid, de website-uri care stagnează.

Prețul unei campanii SEO poate fi mare dacă site-ul este mare și foarte dezorganizat (detalii la finalul articolului).

Dacă plănuiești să începi un website, îți recomand să creezi o campanie SEO înainte, chiar și singur.

Aceasta va fi baza tuturor campaniilor viitoare de promovare pe care le vei face.

Dacă ai deja un website, ei bine, nu este niciodată prea târziu, dar vei avea mai mult de lucru.

O campanie SEO de succes constă în 5 elemente cheie:

  1. Analiza (Audit SEO) și optimizarea internă a website-ului
  2. Stabilirea cuvintelor cheie pe termen lung și scurt
  3. Crearea unui conținut de calitate
  4. Analiza competiției și optimizarea externă (promovare efectivă)
  5. Măsurarea rezultatelor pentru a stabili ce tehnici funcționează

Ordinea elementelor este oarecum temporală. Acestea se îmbină între ele.

Iată cum arată de fapt o campanie SEO, reprezentată grafic:

După cum puteți vedea, există o legătură între promovarea externă și crearea de conținut.

Procesul se poate apoi repeta, pentru rezultate tot mai bune.

De fapt, există legături mici între toate elementele.

De exemplu, prin analiza competiției putem determina cuvinte cheie noi, la care nu ne-am gândit înainte.

De asemenea, crearea unui conținut de calitate ține și de optimizarea internă a site-ului.

În cele din urmă, nu putem stabili dacă o campanie SEO este de succes sau nu, fără niște rezultate concrete.

De cele mai multe ori, indicatorul principal de performanță este traficul organic.

Dacă acesta a crescut în urma eforturilor campaniei, campania este una de succes.

Măsurând rezultatele ne putem totodată da seama care dintre tehnici funcționează și care nu.

Pentru a putea determina aceste lucruri, trebuie să setăm niște instrumente de măsurare a rezultatelor pe website-urile noastre.

Acestea ne vor ajuta să ne dăm seama dacă traficul crește sau scade, de unde vine acesta și ce pagini aduc mai mult trafic.

Instrumentele se adaugă pe site printr-un cod HTML sau JavaScript.

Nu vă temeți. Codul e deja scris. Trebuie doar copiat.

Unul din cele mai populare instrumente de măsură și analiză este Google Analytics.

Dat fiind faptul că diferite persoane au nevoie de diferite instrumente, Google a dezvoltat Tag Manager.

Google Tag Manager este un instrument în care poti introduce mai multe alte instrumente.

Astfel, putem avea un singur cod pe website (Tag Manager), care înglobează toate celelalte coduri.

Despre avantajele Tag Manager-ului vom vorbi in alt articol.

Pentru a adăuga Google Tag Manager, trebuie întâi să creem un cont: https://www.google.com/analytics/tag-manager/

Odată autentificat, pașii sunt următorii:

Adaugă proprietate -> Crează un tag nou -> Configurare Tag -> Universal Analytics -> Publică

Apoi, trebuie să adăugăm codul de urmărire pe website-ul nostru.

Este important ca acesta să fie cât mai sus în codul site-ului, adică în secțiunea <head>.

Un browser citește website-urile de sus în jos. Cu cât un element se află mai sus, cu atât este încărcat mai repede.

E important ca instrumentele de analiză să se încarce cât mai repede posibil, pentru a putea măsura acțiunile utilizatorilor din prima.

Un alt instrument important și util este Google Search Console. Acesta ne va anunța dacă avem probleme interne pe website, imediat ce apar.

Odată ce am setat corect instrumentele de analiză, putem să ne ocupăm și de campania SEO.

Analiza (Audit SEO) și optimizarea internă a website-ului

Dacă începeți un website nou, treburile sunt mai simple.

În primul rând, un site optimizat se încarcă rapid.

Pentru a face acest lucru, aveți nevoie de un server bun și de o structură bună a codului.

Server-ul se numește așa deoarece servește conținutul dorit clientului. E ca un chelner/ospătar.

Dacă acesta este leneș și împuțit, clientul va pleca, iar tu îl vei da afară și îți vei lua unul mai bun. #Sfat!

După cum am spus, elementele de sus se vor încărca primele.

Secțiunea pe care o vede prima dată utilizatorul, fară a da scroll, este cunoscută sub numele de „above the fold”, sau „deasupra muchiei”.

Nu trebuie să încărcăm în partea de sus a codului elemente care se vor afișa sub muchie (below the fold).

Elementele trebuiesc oarecum încărcate în ordine.

Putem testa astfel de erori legate de structură și server folosind Google PageSpeed Insights și GT Metrix.

Acestea ne ajută să descoperim problemele și ne prezintă soluții pentru a le rezolva.

În al doilea rând, trebuie să vă asigurați că URL-urile, titlurile, subtitlurile și elementele meta sunt ușor de editat.

WordPress și alte platforme Open Source dispun de extensii ce te pot ajuta, precum Yoast SEO.

Aceste elemente sunt importante deoarece parți din ele sunt afișate în motoarele de căutare.

Odată ce ai rezolvat aceste probleme, te poți axa și pe web design.

Dacă website-ul dumnevoastră există deja de ceva vreme, primul pas este un audit SEO tehnic.

Audit-ul reprezintă o analiză amănunțită a tuturor paginilor site-ului.

Analiza are ca scop identificarea problemelor de indexare, structură a link-urilor interne și a conținutului duplicat.

Există multe instrumente pentru a identifica aceste probleme în masă.

O combinație simplă, rapidă și gratuită este Xenu Link Sleuth + Screaming Frog.

Aceste două programe fac lucruri relativ similare, iar în combinație, pot oferi un audit destul de solid, complet gratuit.

Xenu verifică disponibilitatea paginilor, iar Screaming Frog depistează pe lângă asta elemente / pagini duplicate în site și dă informații despre imagini și etichete meta.

Screaming Frog ar putea face treaba și singur, dar este limitat la 500 de URL-uri.

Totuși, dacă îi dăm link-urile mură în gură, limita nu mai există.

Aici ne ajută Xenu, care poate exporta o listă cu toate hyperlink-urile extrase, fie acestea accesibile sau nu.

Le putem apoi încărca în Screaming Frog pentru a trece de limită.

Este posibil ca multe servere să blocheze programele. În acest caz, puteți încerca să luați legătura cu echipa de asistență tehnică de la compania de hosting.

Odată identificate, aceste probleme trebuiesc evident rezolvate.

Stabilirea cuvintelor cheie pe termen lung și scurt

Cuvintele cheie sunt fraze pe care clienții noștri le caută în Google pentru a ne găsi.

Trebuie să ținem cont de două aspecte: volumul (numărul de căutări pe Google, lunare) și relevanța.

Dar cum aflăm ce cuvinte cheie se caută?

Ei bine, primul instrument pe care ar trebui să îl folosim este Google Keyword Planner.

Acesta ne poate da informații despre un cuvânt cheie specific, precum și sugestii relevante.

Acest instrument este conceput special pentru o campanie de promovare Google Adwords (reclame plătite).

Cu cât o campanie adwords este mai eficientă și mai mare în buget, cu atât instrumentul oferă mai multe informații.

Există nenumărate alte instrumente pentru cuvinte cheie. Unul bun este Keyword Tool-ul de la cognitiveSEO.

Cuvintele cheie trebuiesc țintite de jos în sus. Cele mai putin căutate primele, iar cele mai mult căutate, mai târziu.

Desigur, poți ținti și sus, dar îți va fi mult mai dificil.

Pe termen lung, poți selecta câteva subiecte de discuții din diferite sfere relevante domeniului tău.

Acestea pot fi reprezentate și de cuvinte cheie foarte căutate.

Pe termen scurt, se vor alege câteva cuvinte cheie concrete, mai puțin competitive, identificate cu ajutorul instrumentelor.

În jurul lor se vor crea titluri și texte relevante.

O altă metodă bună de a depista cuvinte cheie utile este să îți spionezi competitorii.

Crearea unui conținut de calitate

Conținutul este substanța site-ului tău.

Creșterea naturală a traficului poate avea loc doar dacă site-ul tău oferă informații de calitate, prezentate într-o manieră plăcută.

În funcție de tipul de website, avem mai multe tipuri de conținut.

Acestea au avantaje și dezavantaje.

Pentru un blog de exemplu, numărul de cuvinte nu reprezintă o problemă, dar pentru un site de vânzări online, da.

Este indicat să avem minim 300 de cuvinte pe fiecare pagină. Google are tendința de a pune în față articolele mai lungi.

În cazul în care nu ne este ușor să creem conținut text, o putem face sub formă de video.

De asemenea, modul în care este prezentat conținutul contează foarte mult.

De exemplu, un site de vânzări poate câștiga clienții printr-un web design foarte interactiv.

Scopul conținutului este să atragă și să rețină utilizatorul pe website.

Dacă utilizatorul părăsește pagina rapid, Google consideră că acesta nu a găsit ce căuta.

Dacă acesta dă click pe încă o pagină, completează un formular sau plasează o comandă, Google înțelege că utilizatorul a fost satisfăcut.

Când interfața unui website este gândită pentru utilizator, rata ce conversie va crește.

Pentru a determina ce tip de conținut ar trebui să scriem, trebuie să intrăm în mintea utilizatorilor.

Ce ar citi aceștia? Ce caută?

În general, răspunsuri la probleme/întrebări. Aceste probleme se regăsesc în cuvintele cheie identificate mai sus.

Alte locuri în care mai pot fi găsite sunt forumurile.

Pentru a crea conținut care sigur va avea succes, puteți trage din nou cu ochiul la competitori.

Ce postări au avut aceștia care le-au mers bine pe Social Media?

Cum pot crea o resursă mai valoroasă decât au ei?

Cea mai ușoară metodă de a genera trafic din articole este prin a crea un blog al companiei.

În general, multe companii se plâng că nișa lor nu este potrivită pentru așa ceva.

Eu cred însă că până și în zona de pesticide, poți scrie un articol intitulat „Cum să ții insectele departe de casă. Top 10 metode naturale.”

Piscine? „Cum să-ți cureți/întreții piscina.”

Frizerie? „Cum să-ți aranjezi părul dimineața în mai puțin de 5 minute.”

Posibilități există. De curaj este nevoie.

Analiza competiției și optimizarea externă

Acest pas reprezintă promovarea efectivă, strategia de marketing online.

Scopul este să convingem alte website-uri să ne menționeze și să pună link-uri spre site-ul nostru.

Pentru a putea optimiza în afara site-ului, trebuie întâi să știm unde ne poziționăm față de competiție.

Sunt mulți factori care influențează performanța unui domeniu (nume de website), dar cel mai important este numărul de backlink-uri.

Un instrument care ne poate compara instant cu competiția din acest punct de vedere este Tool-ul cognitiveSEO.

O astfel de analiză ne poate da o idee despre cât de mult avem de lucru și cam cât va dura până vom învinge competiția.

De asemenea, putem identifica și replica ce a făcut competiția bine.

De obicei, totul începe cu o promovare social media, prin distribuirea conținutul nou creat pe pagini și grupuri din rețelele de socializare.

Acest lucru poate duce la noi mențiuni, în condițiile în care conținutul devine popular.

Dar… dacă ne-am pierdut timpul? Cum putem fi siguri că ceea ce scriem va fi popular?

Ei bine, putem promova conținutul înainte să îl scriem.

Cum? Simplu!

Prin a contacta celebrități sau persoane importante din industrie și prin a scrie despre ele.

Acestea ne vor ajuta apoi să distribuim conținutul și către listele/fanii lor.

Iată un exemplu: „10 experți împărtășesc secretele lor despre masă musculară.”

Va dura mult mai mult până să scriem un articol, deoarece depindem de alții, dar se va merita.

Alte metode directe de promovare pot fi postările pe forumuri sau în comentarii de bloguri.

Atâta timp cât acestea sunt relevante, te vor ajuta să crești traficul direct și cel din SEO.

Pentru a afla exact când apare o discuție despre un anumit termen pe internet, poți folosi Google Alerts sau BrandMentions.

Dacă ai deja un articol, intră și tu în conversație. Nu-l promova agresiv. Încearcă să fii politicos și folositor.

Dacă vezi că o întrebare se tot repetă pe internet, scrie un răspuns la această întrebare.

Măsurarea rezultatelor și stabilirea tehnicilor folositoare

Procesul de monitorizare este esențial unei campanii SEO.

În fiecare lună, putem trage o linie să vedem ce rezultate am obținut.

În cazul în care traficul crește, știm că suntem pe drumul cel bun.

Dacă într-una din luni am obținut rezultate extraordinare comparativ  cu alte luni, putem să reflectăm asupra metodelor utilizate atunci.

Este posibil ca acestea să fie cele mai eficiente pentru noi.

Pe parcursul timpului, vor apărea probleme noi de optimizare internă.

Search Console ne va aminti de aceste probleme, pentru a le putea rezolva.

Analytics ne va arăta de asemenea ce pagini funcționează mai bine, pentru a ne putea concentra pe chestiuni similare.

De asemenea, prin vizualizarea rezultatelor, ne vom simți satisfăcuți.

Prețuri SEO / Campanii de promovare

Dacă timpul nu îți este aliat și dispui de un buget mai consistent, poți alege să cumperi servicii de optimizare seo.

În acest caz, campania de optimizare site va face parte din pachetul cumpărat.

Poți apela la un specialist SEO, ca apoi să lucrezi cu echipa ta, sau poți apela la o agenție SEO care se va ocupa de tot.

Costurile unei campanii profesionale includ monitorizare SEO și rapoartele lunare.

Acestea sunt de obicei trimise prin e-mail în format PDF.

Acolo vei vedea ce s-a lucrat și ce rezultate s-au adus.

Prima lună s-ar putea să nu fie extraordinară, dar dupa 6 luni ar trebui să începi să vezi o creștere liniară a traficului pe site.

Serviciile SEO se justifică mai mult pentru anumite website-uri decât pentru altele.

E greu să intervii asupra conținutului unui blog cu amprentă personală.

Costurile vor fi mereu diferite și personalizate.

Oferta SEO pentru optimizarea magazinelor online poate fi extrem de mare.

Acest lucru se datorează mai multor factori: website cu multe pagini, competiție mare, dificultate în a crea conținut pentru produsele și serviciile companiei.

Optimizarea unui site de prezentare sau de magazin mic local va fi mult mai ușoară.

O listă de prețuri SEO poate să se întindă de la 200RON pentru un pachet standard, la 5000RON pentru unul premium.

Da, nu glumesc! 5000RON!

A și… serviciile SEO se oferă sub formă de abonament lunar. Asta dacă nu vrei doar SEO on page desigur.

Prețul se justifică în funcție de calitatea serviciilor.

Nu e ușor să alegi o agenție SEO de încredere. Cele mai multe doar îți vor spama site-ul și vor folosi aceleași link-uri și resurse pentru toți clienții lor.

Dacă aceasta se ocupă în schimb de toate lucrurile menționate mai sus, atunci merită fiecare bănuț.

Țineți minte, calitate > cantitate!

Adrian Cojocariu

Share
Publicat de
Adrian Cojocariu

Recent Posts

Optimizare SEO: Ghidul Esențial pentru Îmbunătățirea Vizibilității Online

În lumea digitală de astăzi, vizibilitatea online este cheia succesului pentru orice pagină web. Aici…

5 luni în urmă

WhitePress | Platformă de Advertoriale & Content Marketing

Acum ceva timp am avut o discuție cu Darius Mureșan, platform manager la WhitePress. Darius…

5 ani în urmă

Cum să implementezi GDPR pe site-ul tău în 5 pași simpli (Actualizat 2020)

Disclaimer: Înainte de a începe, doresc să specific faptul că nu sunt un expert acreditat…

7 ani în urmă

Importanța conținutului în SEO și sugestii pentru un conținut mai eficient

Optimizarea pentru motoarele de căutare se află în continuă schimbare. În fiecare an, noi actualizări…

7 ani în urmă

Totul despre date structurate | Rezultate îmbogățite vs. Rezultate recomandate

Probabil ai auzit deja despre date structurate. Ai văzut poate că sunt un fel de…

7 ani în urmă

Ce schimbări SEO semnificative adus Google în 2017? | SEOproject

Deși nu au fost multe actualizări de bază ale algoritmului, 2017 tot a fost un…

7 ani în urmă