Agenție SEO vs. Echipă Proprie – Ce să alegi?

Multe firme aleg să folosească serviciile unor agenții SEO. E ceva normal, dacă n-ai habar cu ce se mănâncă optimizarea site-urilor.

Nu e un lucru rău. Toată lumea are de caștigat. Sau…?

Din ce-am observat pe ici pe colo, o echipă proprie (in-house) s-ar putea să fie mai eficientă și mai sigură pe termen lung.

Riscul principal pe care ți-l asumi atunci când colaborezi cu o agenție constă în posibilele penalizări ale site-ului tău. De cele mai multe ori, agențiile nu își asumă responsabilitatea în caz de penalizare.

Desigur, există și agenții bune, dar colaborările sunt de lungă durată și pot fi costisitoare.

Dacă ții la afacerea ta și nu știi nimic despre SEO, ei bine, ar fi cazul să înveți! După cum am mai spus, o strategie bună de optimizare ar trebui să stea la baza unei campanii de promovare online.

Crearea unei echipe proprii reprezintă o oportunitate să înveți. SEO te poate ajuta să îți înțelegi mai bine clienții și să îți îmbunătățești serviciile/produsele.

Atât agențiile SEO cât și echipele proprii au avantajele și dezavantajele lor:

 

Avantaje Agenție SEO:

 

1. Rezultate mai rapide:

O agenție SEO știe exact ce are de făcut. Nu va pierde deloc timp să caute informații.

Odată ce analiza SEO a website-ului a fost făcută și problemele au fost identificate, specialiștii vor trece imediat la treabă.

Dat fiind faptul că au optimizat nenumărate alte site-uri, procesul le-a intrat ăn reflex.

Multe agenții au de asemenea, pe lângă experiență, relații. Aceste relații pot ajuta mult într-o strategie de promovare.

Specialiștii dintr-o agenție vor ști exact pe cine să contacteze atunci când vine de optimizarea Off Page.

2. Rezolvarea problemelor tehnice:

Un specialist SEO poate observa o problemă ascunsă mult mai rapid ca un necunoscător care abia învață.

De multe ori, aceste probleme pot fi esențiale. Dacă rămân nerezolvate, pot afecta întreaga strategie de optimizare.

De exemplu, structura URL trebuie rezolvată înaintea inițierii strategiei de conținut.

Dacă link-urile paginilor tale nu sunt prietenoase cu utilizatorii (ex http://www.siteultau.ro/cat/p_14.php), postarea de noi articole nu face decât să îngruneze munca celor care vor trebui să corecteze URL-urile.

Alte probleme legate de indexare și pagini blocate pot duce la pierderi inutile de trafic.

3. Recuperare în cazul unei penalizări:

Penalizările se manifestă prin pierderi ale pozițiilor în Google. Acest lucru duce la scăderea dramatică a traficului și a vânzărilor.

Dacă ai colaborat cu o agenție ce folosea tehnici BlackHat și aceasta a dat bir cu fugiții în urma penalizării, nu judeca o nație după un individ.

Înlăturarea unei penalizări poate fi un proces dificil și îndelungat. Cel mai bine ar fi să colaborezi tot cu o agenție, să le explici exact ce s-a întâmplat și să le ceri ajutorul.

O penalizare poate fi și permanentă. O agenție nu îți poate promite că va scăpa de aceasta. Dacă o face, nu e foarte diferită de cea care ți-a promis locul 1 pe Google și te-a băgat în belele.

 

Dezavantaje Agenție SEO:

 

1. Alegerea unei agenții bune

E greu să alegi o agenție SEO bună.

Ar trebui să ai în vedere următoarele lucruri:

  • Fără promisiuni: singura promisiune pe care o agenție ar trebui să o facă este că își va da toată silința.
  • Pe termen lung: o agenție de calitate îți va propune o colaborare pe termen lung. SEO durează. Cu cât ești mai agresiv, cu atât riscurile să fii penalizat cresc.
  • Fără directoare și număr lunar de link-uri. Dacă vrei ca backlink-urile tale să vină natural, n-ai cum să prezici un număr lunar. E clar că sunt făcute după un tipar.

O agentie bună ar trebui să lucreze în trei pași:

  1. Analizarea site-ului și rezolvarea problemelor interne
  2. Analizarea cunvintelor cheie și dezvoltarea unei strategii de conținut
  3. Promovarea conținutului pentru obținerea de backlink-uri

O altă problemă majoră în colaborarea cu agențiile este comunicarea. Pentru a avea succes cu fiecare client, o agenție are nevoie de ceva mai mult decât experiență: talent.

2. Risc de penalizare

Dacă alegi o agenție greșit, riști să fii penalizat în viitor.

Nici o agenție nu va recunoaște că folosește tehnici BlackHat. Pe mulți clienți nici nu îi interesează, atâta timp cât văd rezultate.

E bine să întrebi o agenție ce fel de link-uri vor construi înainte să semnezi un contract. Citește de asemenea contractul. În special partea cu „Nu suntem responsabili pentru eventuale penalizări Google.”

E mai bine să crești încet cu riscuri minime decât rapid, cu riscuri mari.

Când câștigi mai mult, îți permiți mai mult. Dacă venitul este redus brusc, impozitul la noul BMW rămâne același…

3. Costuri mari

Costurile unei agenții pot fi destul de mari. Acestea se pot ridica și la o mie de euro pe lună.

În general, serviciile sunt catalogate în pachete:

  • 2 articole pe lună + 5 link-uri = $
  • 5 articole pe lună + 10 link-uri = $$
  • 10 articole pe lună + 50 link-uri = $$$
  • etc.

În cazul în care o agenșie folosește link-uri plătite, aceasta devine doar un intermediar. Cum spuneam, e vorba de relații.

Multe agenții au deja rețeaua lor de link-uri. O folosesc pentru toți clienții, deci teoretic… nu prea fac nimic.

O agenție de calitate ar trebui să îți ofere niște prețuri estimative, dar prețul final să fie negociat în funcție de nevoi.

 

Avantaje Echipă Proprie:

 

1. Costuri minime

Dacă ai deja 2-3 angajați care se ocupă de site-ul tău, îi poți antrena pe aceștia.

Nu va trebui să angajezi pe nimeni pentru a îți crea echipa. Tot ce trebuie să faci este să atribui noi sarcini angajaților tăi.

De exemplu, dacă cineva are rolul de a scrie descrieri și de a posta produse pe website, spune-i să nu le mai copieze de pe alte site-uri și să folosească termeni cheie în titluri.

Ai putea totuși să apelezi la serviciile unui consultant SEO. Acesta poate da o direcție strategiei, poate antrena echipa și se poate ocupa și de lucruri mai tehnice la început. Există desigur și opțiunea de a îl angaja full-time.

Dacă nu ai alți angajați, ai putea să începi tu singur. SEO nu e chiar atât de greu. Vei putea ultierior alege mult mai ușor o agenție de calitate, pentru că vei fi în cunoștință de cauză.

2. Cunoașterea domeniului

Angajații tăi ar trebui să știe ceva despre nișa în care acționezi. Acest lucru reprezintă un avantaj major în strategia de conținut.

Ei vor ști exact ce să scrie din punct de vedere tehnic și cum să adreseze diferite probleme.

O strategie bună de conținut pentru început poate fi „Răspunsul la orice întrebare”. Asigură-te că un client poate găsi pe siteul tău răspunsul la orice întrebare/obiecție despre produs sau serviciu.

Dacă a fi angajat o agenție, ai fi pierdut mult timp comunicând cu aceasta. Desigur, există nișe universale în care e ușor de scris, cum ar fi turismul, dar există și nișe ceva mai complicate, cum sunt materialele de construcție.

3. Control și încredere

Atunci când echipa SEO este chiar sub nasul tău, e ușor să urmărești ce se întâmplă și să te asiguri că totul e în regulă.

Poți fi chiar tu cel care coordonează strategia. Tu îți cunoști cel mai bine clienții, afacerea și website-ul.

Relația cu o agenție va fi foarte diferită decât cea cu angajații tăi. Evident, depinde de tine ce fel de relație vei avea cu ei.

Știi măcar că atunci când apar probleme, angajații nu vor da bir cu fugiții așa ușor. 😀

 

Dezavantaje Echipă Proprie:

 

1. Timpul de angajare/instruire

Dacă nu ai pe nimeni care să se ocupe de website, atunci procesul de angajare poate fi îndelungat.

De asemenea, dacă angajații tăi nu știu nimic despre optimizare, va trebui să îi instruiești de la 0.

Acest lucru poate fi costisitor atât în timp cât și în bani, deoarece nu vor putea presta alte activități în acel timp.

Cel mai bine ar fi ca aceștia să parcurgă un curs de instruire de la A la Z în loc să învețe de capul lor de pe internet.

2. Rezultate mai lente

Dacă echipa nu are experiență, procesul de optimizare devine mult mai lent.

Înainte de fiecare acțiune, angajatul va verifica dacă e bine ce face.

Pe partea de OnPage, multe probleme vor trece neobservate. La început, se vor face greșeli.

Fără relații și fără tehnici avansate de optimizare, rezultatele vor veni ceva mai greu.

3. Pierderea unui angajat

E greu să găsești o agenție bună, dar este și mai greu să găsești un angajat bun.

Nu e convenabil dacă angajatul tău se trezește să plece după ce ai investit în el și l-ai antrenat.

Oricum, această problemă este valabilă chit că faci SEO sau nu. Investiția în angajat e investiție în afacere. Riscul ca acesta să plece există întotdeauna.

Dacă antrenezi un angajat, îi dai motive să stea, nu să plece. Acesta e conștient că lucrurile pe care le învață îi vor folosi în viitor.

Concluzie:

În funcție de situația ta, poți decide să îți creezi propria echipă SEO în loc să angajezi o agenție.

Poate că cea mai bună mișcare ar fi să combini cele două variante.

Angajează o agenție pentru a îți rezolva următoarele probleme OnPage:

  • viteza cu care se încarcă site-ul
  • structura URL
  • probleme de design

Apoi, lasă-ți echipa să se ocupe de strategia de OffPage SEO și marketing.

Iată cu ce ar trebui să se ocupe echipa ta proprie:

  • analiză cuvinte cheie
  • creare conținut de calitate
  • promovare conținut și obținere de link-uri

În timp, cu cât echipa ta va căpăta mai multă experiență, va deveni mult mai eficientă. Poate chiar mai eficientă decât o agenție.

Lasă un comentariu

Shares

SEOproject utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website. Prin continuarea navigării, confirmi că ești de acord cu termenii și condițiile site-ului, cu politica de confidențialitate precum și cu politica de cookie-uri.