Categorii: Fără categorie

Cum se face înscrierea site-ului în Google | Mai este aceasta necesară?

Am observat lunile trecute, când am vrut ca Google să îmi indexeze website-ul pentru prima dată, faptul că vechea metodă de a înscrie un website în Google nu mai apărea în căutări în limba engleză.

Varianta în Română era totuși valabilă pentru fraza „înscriere website în Google”, sub forma https://www.google.ro/intl/ro/add_url.html.

M-am gândit inițial că Google încearcă să forțeze utilizatorii să folosească Search Console dar, de curând, se pare că opțiunea este din nou disponibilă.

Nu știu dacă acest lucru era valabil doar pentru mine sau dacă doar mi s-a părut, dar țin minte destul de bine că rezultatul cu URL-ul https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url nu era acolo pentru frazele „submit URL to Google” sau „submit site to Google”. Din păcate, nu mai pot reproduce situația.

În orice caz, acum, nu doar că link-ul este din nou valabil, dar Google a creat și un fel de rich snippet, o căsuță în care poți introduce website-ul tău direct de pe pagina de rezultate.

E posibil ca Google să fi lucrat la o nouă versiune a paginii sau să fi testat reacția utilizatorilor. Chiar dacă opțiunea este din nou disponibilă, când dai click pe link Google te fortează să te înregistrezi în Search Console. După înregistrare, poți adăuga website-ul tău.

Iată și varianta românească, cea care nu te obligă (încă) să te înregistrezi:

De ce ar trebui să ceri înscrierea site-ului?

Google specifică faptul că cererea nu garantează indexarea website-ului în Google. Aceasta poate să nu fie instanta, sau poate chair să nu se întâmple niciodată.

Acest lucru este valabil pentru fiecare pagină în parte. Teoretic, după prima indexare, Google va tot crawla website-ul tău din când în când pentru a vedea ce modificări au apărut.

Frecvența acestor verificări nu poate fi marită, ci doar limitată. Cel mai probabil, cu cât website-ul tău este mai popular, cu atât Google va verifica website-ul mai des.

Mai are sens să ceri înscrierea site-ului, dacă Google oricum nu garanează indexarea? Nu este mai ok să-l lași să-și facă treaba de capul lui?

Ei bine… îți spun o mică poveste.

Unul din primele mele articole a fost articolul despre diacritice. Acesta este și cel mai popular articol de pe SEOproject, cu peste 2000 de vizualizări. Deoarece website-ul era relativ nou, Google nu l-a indexat din prima.

După ce i-am dat share pe Facebook, un website ceva mai popular, Social Media Romania, căruia i-a plăcut mult articolul meu, l-a repostat. Deși exista un link ce menționa sursa originală, Google a indexat articolul de pe pagina lor

Ce se poate face în acest caz? Nu prea multe. John Mueller de la Google spune că motorul de căutare pur și simplu poziționează paginile și nu se obosește să vadă cine e sursa originală.


 

Cu alte cuvinte… pe Google îl doare în fund cine e sursa originală. Cu toate acestea, de obicei primul apărut în index e considerat sursa originală.

Există multe programe numite scrapere, care caută și extrag conținut pentru a le publica automat în altă parte. Website-ul tău poate ajunge pe lista unui astfel de program.

Dacă acel conținut ajunge indexat sub un alt nume, va primi trafic din Google în locul tău.

Din fericire pentru mine, super echipa de la Social Media Romania a fost de acord să îmi acorde rel=canonical, ce specifică motorului de căutare care URL ar trebui afișat în Google.

Acest lucru a funcționat de minune, articolul meu ocupând acum una din primele poziții pentru fraza „cu diacritice sau fara”.

Dacă aș fi cerut înscrierea articolului în Google înainte ca articolul să fi fost preluat, această situație putea fi evitată.

Cum înscrii un website în Google

Dacă știi cum funcționează un motor de căutare atunci știi și faptul că e nevoie de un link de pe un site existent pe internet ca o nouă pagină să poată fi indexată de una singură. Lasă-i suficient timp iar, teoretic, Google îți va găsi website-ul de unul singur.

E posibil ca Google să colaboreze și cu firmele de înregistrări de domenii pentru a afla ce website-uri ar putea apărea în viitor.

Cu toate acestea, website-urile noi nu apar prea ușor pe Google. E nevoie de câteva link-uri de pe alte website-uri către website-ul tău, iar acestea sunt destul de greu de obținut respectând regulamentul Google.

Pentru a fi mai ușor indexat, una din variante ar fi cea menționată mai sus, la începutul articolului. Caută „înscriere site în Google” pe Google și vei putea adăuga site-ul tău acolo.

Totuși, o variantă mai bună ar fi să utilizezi Search Console (fostul Webmaster Tools). Search Console, sau Consola de Căutare, este un instrument de monitorizare a website-ului, oferit de Google. Acesta este destul de util. Poți vedea în el mai multe detalii despre website-ul tău.

Înainte de a înscrie website-ul, va trebui să ai un cont Google. Apoi, va trebui să adaugi website-ul și să confirmi faptul că ești deținătorul de drept al acestuia.

După ce postezi o nouă pagină pe website-ul tău, mergi în secțiunea Preluare ca Google și scrie URL-ul, exact așa cum apare atunci când îl accesezi în Browser.

Apasă butonul Preia și redă și, foarte important, după ce se încarcă, apasă butonul Solicitați Indexarea. Poți alege să ceri indexarea doar pentru acel URL (maxim 500 pe lună), sau pentru acel URL și link-urile acestuia (maxim 10 pe lună).

Funcționează? Desigur!

Eu practic acum acest obicei după fiecare articol și pot confirma faptul că acestea apar în Google aproape imediat după preluarea din Search Console.

Dacă ai hărți ale site-ului (cum ar fi cele generate de plugin-ul Yoast pentru WordPress), poți verifica statutul indexului în secțiunea Sitemaps.

De asemenea, poți folosi operatorii site: și inurl: direct în Google. Caută ‘site:siteultau.ro inurl:url-ul-articolului-tau’. Dacă pagina apare în Google, înseamnă că a fost indexată cu succes.

Tu ceri indexarea în Google după fiecare articol postat? Dacă nu o faci, atunci ar trebui, pentru a evita situații ca cele menționate mai sus.

 

Adrian Cojocariu

Share
Publicat de
Adrian Cojocariu

Recent Posts

Optimizare SEO: Ghidul Esențial pentru Îmbunătățirea Vizibilității Online

În lumea digitală de astăzi, vizibilitatea online este cheia succesului pentru orice pagină web. Aici…

5 luni în urmă

WhitePress | Platformă de Advertoriale & Content Marketing

Acum ceva timp am avut o discuție cu Darius Mureșan, platform manager la WhitePress. Darius…

5 ani în urmă

Cum să implementezi GDPR pe site-ul tău în 5 pași simpli (Actualizat 2020)

Disclaimer: Înainte de a începe, doresc să specific faptul că nu sunt un expert acreditat…

6 ani în urmă

Importanța conținutului în SEO și sugestii pentru un conținut mai eficient

Optimizarea pentru motoarele de căutare se află în continuă schimbare. În fiecare an, noi actualizări…

7 ani în urmă

Totul despre date structurate | Rezultate îmbogățite vs. Rezultate recomandate

Probabil ai auzit deja despre date structurate. Ai văzut poate că sunt un fel de…

7 ani în urmă

Ce schimbări SEO semnificative adus Google în 2017? | SEOproject

Deși nu au fost multe actualizări de bază ale algoritmului, 2017 tot a fost un…

7 ani în urmă